marți, 1 martie 2016

Poezii pentru copii

De o vreme, Mihu e fan poezii…cere sa citim din cartile Luciei Muntean si urmareste cand ii arat cu degetul ilustratiile.

Intr-o zi, vin eu de la munca si ma anunta buni ca au invatat o poezie..aaa…nu stiam cum sa reactionez pe principiul : nu-mi place ideea sa ii inveti poezii , mai ales sa ii mai pui si sa declame ca la circ, dar daca lui ii place e ok…si ii place..Buni ca de obicei, a fost orientata inspre ce isi doreste Mihu. Si uite-asa am inceput sa-I spunem poezioare scurte si adaptate dupa cum veti vedea, pentru ca unele exprima niste lucruri cu care eu una, nu sunt de acord.

Acum, Mihu spune poezii la stilul: eu/tasu/buni incepem versul si el spune ultimul cuvant. Am marcat in text treaba asta prin pauza cu puncte..ce e dupa puncte spune el. Si ii place. Ii stimuleaza memoria si e asa de mandru cand spune ca imi vine sa plang de happy ce sunt.

Pe langa ca ii place, il si linisteste. E o activitate statica pe care o facem inainte de somn, ca sa stea locului si sa aiba un ragaz sa se linisteasca fizic.
Cautam carti cu poezii scurte, dar nu prea am gasit. Dar si-a amintit tasu o poezie scurta de cand era mic cu purcelusul bucalat, buni alta cu o rata si tot asa. Asa ca m-am gandit sa va pun mai jos colectia noastra momentana de poezii si sa va rog sa ne scrieti si voi daca mai aveti altele:

Poezie buna de invatat degetele:
Degetul mare pleaca la …plimbare,
Aratatorul aduce…bastonul,
Mijlociul aduce..pardesiul,
Inelarul aduce..fularul,
Degetul mic n-aduce..nimic,
Fiindca e…pitic!!!

Clasicul avion dupa care Mihu e innebunit dupa ele de la parade de 1 Decembrie:
Avion cu..motor,
Ia-ma si pe mine-n..zbor,
Sa ma fac..aviator,
Nu te iau ca esti..mic
Si te cheama ..polonic. (El se distreaza la faza cu polonicul, deci nu o consider etichetare etc)

Din folclorul lui taica-su:
Purcelusul..bucalat,
Imbracat intr-un ..halat,
Si cu sortulet …curat,
Punea varza..la murat.

Poezia asta am adaptat-o pentru noi avem pisoi si a-I hrani este un lucru bun, nu un motiv de pedeapsa ca in varianta originala:
Tica tica tica,
M-a pupat ..mamica,
C-a mancat..pisica
Toata..smantanica..
Si acum se..joaca
Si o sa ne..toarca.

De la Buni citire (a scos cuvintele ousor si pranzisor ca erau diminutive si a inlocuit cu ou mic si Mihu cel voinic)
Vine rata..de la balta
Cu codita…ridicata,
Ca sa faca un..ou mic
Pentru …Mihu cel voinic.

Tot de la Buni:
Iha!Iha a strigat,
Magarusul…suparat
C-a venit o …musca mare
Si l-a piscat de… spinare

Merge ursul pe... carare
Si cauta de... mancare
Pentru... ursuletii mici
Si pe-acolo... si pe aici.

Cutu cutu na ..Grivei
Ia mancare ...daca vrei
Daca nu o pun in... cos
Si-o dau maine la ..cocos.
Cocosul dac-o... manca
Cucurigu ...va canta!


Va plac poeziile noastre? Noi le exersam si ne distram cu ele (le-am invatat si eu o data cu el). Speram sa va fie de folos!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dati cu parerile in mine!