vineri, 24 octombrie 2014

Tipare de control

Am in minte mai multe posturi, dar din cauza de virozare totala a casei nu prea am avut timp de ele...asta mi se pare important totusi asa ca am incercat sa-mi fac timp de el...citind cartea Alethei Solter am dat de capitolul cu tiparele de control ale somnului...noi avem chestia ca Mihut nu adoarme decat in sling...hmmm...in continuare o s-o contrazic pe Aletha, desi nu am cum sa nu o apreciez pentru o carte in care propovaduieste attachment parentingul, apropierea de parinti, atentia acordata copilului etc...
Eu, om mare, posed un tipar de control al somnului...adica...seara, dupa ce am adormit Mihutul, ma schimb in pijamale, verific usa de la intrare, verific tot prin bucatarie, gaze inchise, biberoane facute etc...apoi ma asez in pat si in asteptarea lui Mos Ene, imi linistesc mintea...revizuiesc mental evenimentele zilei, le pun frumos in sertarase, mai fac un check mental al chestiilor pe care le aveam de facut...si uite-asa ma calmez si ajung in starea favorabila somnului...
Mihut pe de alta parte, ma indoiesc ca tine minte la varsta lui ce a mancat la pranz, daca i-a placut, ca s-a jucat cu o anumita jucarie, etc...credeam ca slingul e tiparul lui de control...eh, copilul meu minunat mi-a demonstrat ca ma insel...din cauza de hiperactivitate, sau macar tendinte de hiperactivitate (deh, trebuia si ma-sa sa dea ceva mai departe) daca l-ai asezat in pat, in secunda 2, Mihut e deja motorizat pe 4 si pleaca la treaba lui...care momentan e joaca si descoperirea...lui mancatul, spalatul, schimbatul si somnul nu i se par necesare...tot ce e important e explorarea si joaca...ori, ca sa adoarma, ar trebui sa stea locului, zic eu, logic asa....deci se impune calmarea copilului, aducerea lui la starea favorabila adormirii...cat timp are libertate de miscare asta nu o sa se intample in veci...am incercat sa stam la noi in camera cu lumina stinsa, sa ii induc stare de liniste etc...vax...el bantuie in 4 prin camera pana cand e prea obosit si pica, se loveste de ceva si incepe sa planga...atunci il iau in brate si vad ca e agitat in continuare...deci sling....acu doua seri, plimbam Mihut in sling...era linistit, mai molcut asa...dam jos din sling ca sa papam bibe regulamentar de seara...papam, se intoarce cu spatele la mine, nu pleaca nicaieri...bon, tin o mana pe el, pana ce, spre supriza mea, Mihut adoarme....deci slingul e calmarea, nu tiparul de control...posibil suzeta sa fie tiparul de control...da asta e, nu o sa ajunga cu ea la scoala...
Si daca e singura chestie care functioneaza, asta e...ine ca functioneaza ceva...am incercat cam tot ce ne-a dat prin cap...nimic nu functioneaza...calmarea copilului se face in sling...si acolo la inceut da din picioruse, se joaca cu fatza mea...mai imi baga in deget in ochi, mai in gura, etc...dar pana la urma se linisteste si adoarme...
Concluzia mea este ca , in timp ce cartea Alethei este foarte ok, fiecare copil e special si la urma urmei, ma-sa copilului trebuie sa-l adoarma in fiecare seara...teoria e foarte buna, practica ne omoara...cumva, nu cred ca o sa ne prinda vartsa de 2 ani adormind in sling...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dati cu parerile in mine!