luni, 21 iulie 2014

Somnul lui Mihu mic

Tot aud incoace si incolo de somnul copiilor...unii adorm la san, unii in patut, unii cu caruselul, altii in brate, fiecare cum poate si cum le da mana parintilor...asa ca am zis sa scriu ceva si pe tema asta...
Mihu mic adormea ziua in leganus (avem unul care merge pana la 18 kile numai ca zilele astea Mihu mic vrea sa evadeze din el, chiar daca e legat cu centura si ne e frica sa nu se rastoarne cu totul, deci nicsam momentan) ...zic ziua, pentru ca atunci cand el era Mihu si mai mic, ne petreceam ziua in sufragerie, el in leganus, in brate etc, dar adormea si dormea dus in leganus...il mai puneam pe picioarele mele, cu capusorul inspre genunchi si cu funduletul la burta mea si sprijineam picioarele pe partea de jos a masutei de cafea ca sa stea practic cu partea de sus mai ridicata...si ne jucam asa, eu mai batzaiam din picioare si o data ma trezeam ca doarme :D...bine, atunci dormea mult mai mult...ori il lasam sa doarma asa, ori il puneam in leganus...foarte bun leganusul, s-a dormit exceptional in el...seara, ne mutam in dormitor si ne culcuseam acolo...mai cu un leganat in brate, mai la san etc, adormea si-l puneam in patut la inceput, apoi in patul nostru (da, patutul are deja un alt proprietar ca devenise depozit)
De pe la 3 luni, somnurile lui Mihu mic au inceput sa se intample numai in dormitor pentru ca a devenit mai sensibil la zgomote...de unde inainte dormea in sufragerie cu televizorul mergand, noi vorbind normal etc, acum tresarea la orice zgomot....asa ca atunci cand era rost de nani, jap cu el in pat...mai leganat mai etc...
Si a venit slingul....stiti ca la noi e mare iubire cu slingul...de ce? pey am descoperit ca Mihu adormea repede, trainic si linistit in sling...slingu-i mama somnurilor lui Mihu....de fapt e mama linistii lui Mihu, pentru ca se pare ca Mihu nu prea reuseste sa se linisteasca de unul singurel suficient incat sa adoarma...daca-l lasi in pat, misuna hotarat in toate directiile si se enerveaza ca nu adoarme asa...da, stiu, e funny :D dar el are multe de facut...smotoceste toate jucariile, le cearta, misuna mai departe, si nu intelege de ce n-adoarme!!!! si evident, devine prea obosit sa mai adoarma...cerc vicios...aici intervine slingul...se ia pruncul, se baga in sling...acolo nu prea mai are incotro sa misune...se ingana ceva un cantecel...Mihu mic e fascinat ...si se uita in jur...lucruri noi nu prea sunt asa ca se plictiseste si da!!!!! se linisteste...si atunci, iar evident, reuseste sa si adoarma...
Nu ma intelegeti gresit...mai da eroare din cand in cand si din greseala adoarme singur cu cate o jucarie...m-am si speriat intr-o dimineata cand se juca linistit in pat si pana m-am dus eu sa intind niste rufe si am venit inapoi, era lat in mijlocul patului si jucaria la subrat...l-am verificat sa respire..dar in general, copilul meu nu poseda aceasta abilitate de a adormi fara asistenta...buni ii pune caruselul si-l tine in brate, sau il plimba si ea in sling...
Wrapul nou se pare ca e dat si el cu praf de somn...somn linistit, cu balutele aferente...:D
Dar am auzit de copii care se linistesc singurei si adorm cu o jucarica in brate...fericiti parinti! sau se discuta cu vreun desen de pe perete sau cu caruselul pana adorm...iar fericiti parinti!
Cum n-am de gand sa practic CIO vreodata cu Mihu, pentru simplul fapt ca somnul e o nevoie de baza si eu sunt datoare sa ii indeplinesc nevoile cat de bine pot, nu pot decat sa-i multumesc lui Dumnezeu ca exista slingurile si wrapurile, internetului si Vandei ca am aflat de ele, Csillei ca ne-a trimis slingul mac si cred ca urmeaza la lista de multumiri aia de la Girasol de la care am wrapul si mama finutului care si-a batut capul sa mi-l comande si sa mi-l trimita...
Deci daca posedati vreun copil prea ocupat sa descopere lumea ca sa mai aiba timp si chef de somn si prea batzait sa poate sa adoarma singur, va sugerez sa va cumparati carpe...va vor scoate din belea si va vor face viata mai usoara...
Si carcotasilor care vor opina ca s-a invata asa si de aia nu mai adoarme altfel, le spun ca eu prefer asa decat sa fac kilometri in miez de noapte cu masina prin Bucuresti ca sa-mi doarma pruncul un somn...face ma-sa un kilometru(nici macar) pe holul casei dus-intors si gata...cheltuieli minime, satisfactie garantata..:D

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dati cu parerile in mine!