luni, 16 iunie 2014

Ce o sa-l invat pe Mihu mic???

Astazi am calcat pe un melc...am baletat printre ei pana la magazin, m-am bucurat de ei ...da, nu-i gasesc scarbosi...noroc ca ploua si nu m-a vazut nimeni cand i-am cantat unuia mai marisor : melc melc codobelc...
si in drumul meu inapoi dinspre magazin m-am uitat aiurea o clipa..si trosc!l-am simtit sub picior...mai nu mi-a venit sa plang...pentru ca mi l-am inchipuit pentru o secunda pe Mihu mic mai marisor, pe picioruse si intelegand cate ceva din lumea asta si Mihu mic din inchipuirea mea avea sa planga ca am omorat melcul....sigur ar plange daca ar fi martor la asa ceva...eu una, om mare de altfel, m-am simtit foarte vinovata si urata si rea pentru asta...stiu, un melc nu e o fiinta evoluata etc...dar e o fiinta...poate unora le creeaza repulsie...sunt sigura ca daca melcii ar fi mai evoluati, ar simti repulsie fata de noi...nu, nu suntem mazgosi, ne spalam, mirosim bine (majoritatea dintre noi)...dar suntem asa urati cand suntem rai...si rautatile vin gratuit...azi dimineata cineva mi-a facut o rautate gratuita...din orgoliu, din "pentru ca pot"...si momentul acela cand vezi ca cineva e rau cu tine doar pentru ca poate, e dureros si cand esti om mare...ce o sa-i spun eu lui Mihu mic cand va veni momentul sa vada asa ceva? primul meu impuls a fost sa ma razbun cand o sa pot...dar ma va vedea Mihu mic...ce o sa-l invat eu atunci?pe de alta parte, nici nu vreau sa il invat reversul, ca nu sunt chiar asa de buna crestina sa intorc si celalalt obraz in lumea asta tot timpul...
Si-am venit acasa..si Mihu mic si inocent se bucura tot in brate la bunica-sa de un carusel colorat si o muzica simpla...Mihu mic nu stie inca sa fie rau si urat ca noi toti ceilalti...sunt sigura ca viata asta il va determina la un moment dat sa adopte si fata asta a umanitatii...dar pana atunci, l-am strans in brate, i-am inspirat inocenta, caldura si bunatatea cu care toti ne nastem, el m-a prins cu manutele lui umede de par si a ras.... si lumea mea a fost brusc mai buna....pentru el si pentru inocenta, caldura si bunatatea lui, pentru ca el sa vada si sa constientizeze cat mai tarziu lucrurile astea, am sa incerc cat pot eu de mult sa nu calc pe melci...sau pe oameni...

Un comentariu:

Dati cu parerile in mine!