miercuri, 29 martie 2017

Te iubesc...De ce?


Detalii spatio-temporale: undeva pe la 22.30 (dormise mult la pranz deci asumata treaba), in camera lui
Actori:
1.Ma-sa lui Mihu mic, latita pe saltea, motzaind in speranta ca vom adormi inainte de 23.00
2. Mihu mic, protapit comod pe olita lui noua si verde din Ikea pentru care a dezvoltat o mare pasiune.
Actiune:
 - Mami, vino si tine-ma de mana! (pentru ca da, avem nevoie de audienta atenta, nu una care motzaie)
 Ma ridic in capul oaselor, ma asez pe marginea saltelei si ii iau manutele in ale mele si-i spun:
 - Te iubesc.
Raspunsul vine sub forma intrebarii tipice pentru varsta de 3 ani:
 - De ce?
 - Pentru ca esti copilul meu.
 - De ce?
 - Pentru ca eu te-am nascut.
 - De ce?
 - Mno, ma mama, nu puteam sa te tin in burta pana faceai 18 ani..
Sesizeaza din ton ca glumesc si rade...
 - Uite cum sta treaba: esti copilul meu, te-am dorit si te-am asteptat sa vii, te-am purtat in burta 9 luni, te-am nascut si te-am crescut. Si te iubesc si nu stiu sa iti spun de ce. Asa isi iubesc mamele copiii ( in gandul meu: ca daca nu v-am iubi, am o idee ca nu ati supravietui prea multi avand in vedere chestiile la care ne supuneti zilnic). Dar pot sa iti spun cum te iubesc...tu stii cum te iubesc?
 - Mmmmmm, ca un tren? (da, trenurile apar in orice conversatie)
 - Fie , si ca un tren...Uite, tu acum ai vrut sa te tin de manuta, eu as fi vrut sa dorm, dar pentru ca te iubesc, am vrut sa iti indeplinesc dorinta si uite, te tin de manuta...sau ..eu stiu ca tie iti place la muzeul de trenulete...si fiindca te iubesc, incerc sa te duc acolo cat se poate de des...sau la parcul cu inghetata...sau stiu ca iti place sa ne jucam cu trenuletele si ma joc cu tine...
 - mmmm...daaaa, si trenul face uuuu-uuuuuuu!
 - Dar tot pentru ca te iubesc, fac si lucruri impotriva vointei tale..
Privire nedumerita...
 - Stii, cand erai tu mic de tot si de-abia incepusei sa mergi, ai vrut sa mergi la cuptor sa pui mana pe el..
Privire socata..
 - Dar ma ardeaaaaa si faceam bubaaaaa...
 - Da, mami, eu stiam asta, dar tu nu stiai inca..tu doar voiai sa pui mana acolo, iar eu nu am putut sa te las, tocmai fiindca te iubesc si nu puteam sa te las sa te ranesti. In timp ai invatat ca frige si nu ai mai vrut tu sa pui mana. Dar atunci, oricat ti-am explicat eu, tu ai fost foarte suparat si ai plans si ai fost nefericit..
 - Am plans...
 - Da, si s-a mai intalmplat asa si cand ai vrut sa iei cutitul si se va mai intampla si cu alte lucruri despre care tu inca nu stii ca fac rau, dar eu va trebui sa te refuz sau sa merg in contra vointei tale, chiar daca te superi pe moment....
 - Mmmmm
 - Tati ne iubeste....
Imi dau seama ca vrea lamuriri pe fromtul asta.
 - Da, uite tati daca se trezeste mai devreme, imi face cafea, desi el bea direct la serviciu, tocmai pentru ca stie ca mie imi place sa imi beau cafeaua acasa. Si pentru ca ma iubeste, se gandeste la mine si-mi face. Si sta cu tine si se joaca cu trenuletele cat vrei tu tot pentru ca te iubeste...si ai vazut ca atunci cand e acasa sta tot timpul cu tine, ca stie ca ti-e dor de el...si lui ii e dor de tine..nu pleaca nicaieri altundeva...
Privire incurcata...nu cred ca i-a dat prin cap ca tasu ar putea pleca undeva si sa nu-i ofere tot timpul lui...
 - Te iubesc mami! si se repede de gatul meu cu olita lipita de fund....bine ca nu facuse inca nimic in ea...
Mi-a dat prin gand sa il intreb "De ce?"(muhahahaha) dar m-am abtinut cu brio si i-am spus doar:
 - Si eu te iubesc pe tine, copilul meu minunat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Dati cu parerile in mine!